duminică, 3 mai 2009

LIVE from Paris


Dupa 7 ani, m-am intors in bratele tale, mon bien-aimee Paris …
Franta si Parisul in special au insemnat intotdeauna pentru mine, prin ochii celor invatate in copilarie istorie si cultura si povesti de vitejie cu regi, regine si muschetari.
Parisul imi inspira familiaritate.
Aici dragostea este la liber, fara sa conteze sexul, rasa ori varsta.
Extravaganta este ceva firesc, culori stridente, bijuterii masive, asortari neinspirate sau indraznete, toate fac parte din normal. Magazine cu branduri faimoase se gasesc pe toate bulevardele principale, preturile sunt un vis, sau mai bine zis un cosmar …
Luxul si opulenta de alta data stau astazi alaturi de marturia unor vieti “normale”, de fata comerciala si uneori dezamagitoare a acestui locas al civilizatiei contemporane.
Atractiile turistice sunt variate dar sunt doua monumente care il (n.a. Parisul) monopolizeaza, turnul Eiffel si Luvrul. De fapt Luvrul nu exista, exista doar Gioconda … O mare de oameni este interesata doar de zambetul sau si ar face orice sa i-l imortalizeze. Personalul firmei de securitate o pazeste ca pe o adevarata vedeta ce este. Este uimitor cum vasta opera a lui DaVinci paleste in fata renumelui acestui simplu tablou, dar care a starnit atatea controverse.
Am descoperit ca sunt multe lucruri care nu imi plac la Paris, vagabonzii, gunoaiele, soferii care nu dau prioritate pietonilor, dar toate acestea le voi sterge din amintirea acestui fabulos oras.
Si totusi Parisul are acel “je ne sais quoi” care te face in mod irezistibil sa te indragostesti de el si de viata.
Am descoperit o statie de autobuz care se numeste Bucarest. Nu vreau sa o explorez, inca nu imi este atat de dor de acasa …

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu