vineri, 25 septembrie 2009

Dragostea ca apa

Adica insipida, inodora, incolora, dar vitala.
Toamna aceasta dulce si blanda m-a indemnat astazi sa iau in drum spre serviciu tramvaiul. Sau poate imi era dor de Praga unde am folosit foarte des acest mijloc de transport in comun si aveam nevoie de ceva sa imi reaminteasca de sejurul ce s-a incheiat acum cateva saptamani.
In fine, stateam linistita privind Bucurestiul iubit cand intr-o statie se urca un cuplu ce mi-a atras atentia. Ea, supraponderala, stearsa si deloc feminina iar el, scund, cu un defect la un picior si cu incisivii care se incapatanau sa nu ii cada desi era foarte deteriorati.
Nu au gasit loc in tramvai pentru a sta impreuna si s-au asezat care cum a putut, eu fiind chiar pe scaunul de la mijloc care ii despartea. Se vedea pe ei ca le pare rau ca nu pot sta unul langa celalalt.
Mi-am dat seama atunci ca in dragoste defectele sau diformitatile fizice pe care de principiu le-ai respinge nu conteaza, ca pana si uratul are estetica sa. Dragostea nu are limite, nu are miros, nici gust si nici culoare.
In definitiv desi pentru mine era un cuplu de oameni poate nu tocmai reusiti din punct de vedere fizic (dar poate cu niste suflete mari), unul pentru celalalt erau ceea ce presupune ca intalnesti doar la persoana iubita, adica ce iti doresti sau poate mai mult.
M-am ridicat si am facut schimb de locuri pentru a le da prilejul sa stea alaturi si au fost foarte incantati ca spatiul nu mai le era inamic.
Si ma gandeam ca dragostea, ca si apa, este ceva fara de care nu poti trai.
Si mi-am mai dat seama ca dragostea este poate cel mai altruist sentiment pentru ca daca este adevarata ea nu tine cont de varsta, de rasa, de conturile in banca, de statutul social, de frumusete sau de parerile celor din jur. Ea traieste prin forta celor ce se iubesc si nu are nevoie de nimic altceva. Dragostea nu este prerogativa oamenilor frumosi sau a celor cu bani (desi in acest ultim caz cei cu bani pot cumpara dragostea, dar eu prefer sa ma refer doar la sentimentele reale), ci este la liber pentru noi toti si poate de aceea este cel mai frumos sentiment din lume!
Iubiti deci si lasati ca iubirea sa vina la voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu