duminică, 18 octombrie 2009

October Flavours

Nu stiu ce influenta are luna Octombrie asupra mea, dar stiu ca mi-a starnit talentele culinare. Nu imi amintesc de cand nu mai experimentasem ceva nou, in bucatarie. Cred ca imi era dor intai de bunatatile de acasa, pregatite de mama sau bunica, dar si de ceva nou, a personal touch, ceva deosebit de care nepotii mei sa spuna cu drag ca este specialitatea bunicii lor preferate.
Ieri am experimentat o placinta cu pui si ciuperci pe care am servit-o cu un piure de mazare, acesta din urma fiind reteta lui Jamie Oliver bucatarul non-conformist, reinventator al aromelor si in mare trend si pe plaiurile noastre.

PLACINTA CU PUI SI CIUPERCI
Ingrediente:
1 piept si ½ de pui (curatat si fara piele)
½ kg de champinioane
patrunjel, ceapa de apa rosie, ceapa verde, 2 ardei bulgaresti
1 ou, smantana, pasta de tomate, sare, piper
foi de placinta (cate 3 foi pentru fiecare rulou)

Se calesc in putin ulei, in trei tigai diferite sau pe rand:
1. Pieptul de pui taiat cubulete sau fasii dat cu sare, piper si orice alt condiment ne face placere (cred ca se poate si taiat foarte marunt sau tocat);
2. Ciupercile taiate, cu ½ legatura de patrunjel tocat marunt (patrunjelul se adauga spre sfarsit pentru a-si pastra aroma);
3. Ceapa rosie, dupa care se adauga ardeii bulgaresti (fara seminte) si spre final se adauga si ceapa verde (toate taiate marunt).
Dupa ce sunt toate gata, se amesteca cele 3 de mai sus intr-o tigaie incapatoare (wok, de exemplu), se adauga ¾ din oul batut spuma, putin sos de tomate si restul de patrunjel, se amesteca intre ele si se tin cam 5 minute pe foc.
Amestecul astfel obtinut se aseaza pe foile de placinta care se ruleaza. Ruloul se unge cu putin ulei si cu un amestec din restul de ou batut spuma si putina smantana.
Se da la cuptor, intr-o tava unsa cu ulei, cam 45 de minute.

Atentie, este o reteta delicioasa dar care ia destul timp de preparare, deci recomand sa fie incercata intr-o zi cu chef de bucatarit si in care nu suntem in razboi cu timpul.

PIURE DE MAZARE
Am romanizat oarecum reteta lui Jamie limitandu-ma la ingredientele pe care le aveam in casa: o conserva de 400g de mazare, un patratel de unt, putina zeama de lamaie, sare si piper.
Intr-o tigaie se pune untul peste care se pune mazarea, se aseaza capacul si se lasa 10-15 minute. Reteta originala prevede si cateva frunze de menta proaspata. Se ia de pe foc, se adauga zeama de lamaie, sarea si piperul dupa gust si intregul amestec se da la robot pentru a obtine un piure. Se serveste cald.
STRUDEL CU MERE
Si pentru ca mai aveam foi de placinta si loc in tava de copt, am ras vreo 6 mere Ionatan, le-am stors putin pentru ca erau destul de zemoase, le-am amestecat cu scortisoara din plin si cu 1 pliculet de zahar vanilinat (acesta din urma este optional) si am facut 2 rulouri din foile de placinta (cate de 2 foi de aceasta data) pe care le-am uns cu putin ulei, si cu amestecul de ou cu smantana si le-am tinut la cuptor tot cam 45 de minute.
Este un desert gustos, aromat si foarte usor de facut.
Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu