vineri, 13 noiembrie 2009

Vineri 13

Vineri 13! Ziua in care toti superstitiosii ar trebui sa stea in casa (de parca ar putea cineva sa garanteze ca nu iti poti face o vanataie serioasa lovindu-te de piciorul de la pat… asta ca sa nu ma gandesc la alte accidente mult mai stupide, dar mai serioase in consecinte.)
“Teama de ziua de vineri ce cade pe 13 are si un nume: paraskavedekatriafobie (un cuvant grecesc la origine) si reprezinta o forma specializata a fobiei de numarul 13.” Am gasit asta intr-un articol aparut in ziarul Gandul acum cativa ani. Mi se pare o caraghiosenie (asta ca sa fiu in ton). Bine, fiecare om are dreptul la o opinie si un punct de vedere… si la propriile superstitii ca doar promovam libertatea de gandire. Tocmai de-asta… parerea mea e ca uneori ne agatam de lucruri copilaresti pentru a gasi scuze sau pretexte. Si ma refer aici la toate superstitiile, nu numai la asta cu ziua de vineri 13 care mi se pare ca si-a insusit cam multe merite. Adica e de vina ziua de vineri 13 ca am ramas fara job sau e pur si simplu o consecinta a unei decizii umane pe care as fi putut sau nu s-o previn? Sau poate ca pur si simplu e un noroc… asa o sa am curajul si motivatia sa caut altceva mai bun. Ca sa ma exprim altfel, mie in general nu imi plac lucrurile care incep cu “nu”. Pentru mine, daca tot e sa cred in ceva, functioneaza mult mai bine zicalele de genul “Ce nu te doboara te face mai puternic” sau foarte populara “Un sut in fund e un pas inainte”. Mai bine caut un rost in ceea ce se intampla si privesc inainte decat sa ma intorc si sa ma sufoc cu regrete. Si asta e ceva, zic eu, tinand cont de faptul ca totusi optimismul nu e punctul meu forte.
E vineri 13 si imi merge prost. Hm! Pai daca e s-o iau asa in saptamana as avea vreo 4-5 zile de vineri si toate numai de 13. Si mai ca m-as risca sa am numai zile de vineri 13 daca dupa ele ar urma intotdeauna si o zi de sambata… sau fie si numai serile de vineri care mie mi se par cele mai relaxante. Ma gandesc ca ghinionul intr-o zi de vineri ni-l facem noi singuri: mi se par super malitiosi sefii care stabilesc sedinte vinerea dupa ora 3 pentru ca ei oricum nu au altceva mai bun de facut, mi se pare o super prostie umana ca vineri seara sa ne imbulzim cu totii in supermarketuri si sa cumparam mult mai mult decat am avea nevoie (si in timpul asta bombanim ca merge totul ca naiba) si mi se pare ca e doar vina noastra si a nimanui altcuiva atunci cand nu stim sa fim prevazatori, atunci cand ne ducem cu buna stiinta acolo unde e aglomeratia mai mare, pe autostrada (presupunand ca am avea asa ceva) sau intr-un Mall abia deschis. Si tot asa.
Ce e ghinionul de fapt? Sa-ti pice la examen singurul subiect pe care nu l-ai invatat? Statistic stii ca exista si sansa asta si daca iti asumi riscul, o faci pe barba ta, nu? Sa ti se fure ceva din geanta sau faptul ca e tocmai portofelul cu bani si acte? Pai de ce ti-ar fura cineva pachetul de servetele… fie el sezon de porcina sau nu?! Glumesc… se mai intampla si lucruri care nu tin de noi si care sunt nedrepte si atunci spunem ca avem ghinion. Dar cam asa e croita viata… nimeni nu scapa. Avem doar de ales – o luam in piept sau ne vaitam.
Cred ca e pierdere de timp sa ne ghidam dupa superstitii. Ceva ce e menit sa se intample oricum se intampla si, cu cat acceptam mai repede, cu atat mai bine mai ales ca nu toate lucrurile sunt de inteles. Asta e concluzia unei persoane nascute intr-o zi de vineri 13 care poate sa spuna cu mana pe inima ca prea rau nu i-a mers... cel putin pana acum. :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu