duminică, 14 noiembrie 2010

My first Cheese Cake

Mutarea in casa noua se pare ca mi-a dat sansa sa imi exersez noi talente in domeniul culinar. Si pentru ca doream sa imi impresionez fiecare dintre musafirii care mi-au calcat pragul am incercat pe rand diverse retete in cautarea celei perfecte.
Inca din copilarie am ramas cu ideea ca fiecare cuplu trebuie sa aiba un desert care sa il reprezinte si pe care sa il ofere cu succes de fiecare data cand se ivesc invitati sau pur si simplu cand cineva are pofta de ceva dulce. Tot in copilarie credeam ca acest desert trebuie sa fie neaparat un tort. Dar, cu timpul, mi-am dat seama ca asta implica timp, dedicatie si uneori un eveniment special (pentru ca altfel nu ar mai fi el insusi un desert special si ar cadea in banalitate). Asa ca dupa ce am trecut de la perioada placintelor, la briose si apoi la fursecuri am descoperit o prajitura absolut simpla si absolut delicioasa. Probabil cea mai mare apreciere am primit-o de la bunica mea care a degustat-o in premiera si m-a felicitat pentru rezultat, bucurandu-se ca nu m-a crescut degeaba :) (printre alte lucruri bune si frumoase care s-au lipit intr-un final de mine)! Marturisesc ca nu sunt atat de skill-ata ca restul gospodinelor din familiile noastre, dar sa spunem ca am o scuza traind in epoca vitezei si a individualismului!
Si ca sa nu fiu fata rea, dupa atat bla-bla, o sa impartasesc si reteta:
Aluat: 250g de biscuiti sfaramati (eu am folosit Belvita Start) se amesteca cu 100g unt topit. Amestecul se aseaza pe foaie de copt si se preseaza pentru a-l uniformiza.
Crema: 250g Ricotta se amesteca cu 3 oua, 2 pliculete de zahar vanilinat si fulgi de nuca de cocos (optional), dupa ochi sau gust. Compozitia se toarna peste aluat si totul se da la cuptor vreo 45 de minute la foc moderat.
Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Prajitura se lasa sa se raceasca si apoi se glazureaza cu gem de capsuni, zmeura sau fructe de padure, fructe proaspete or anything else you have in mind!
Delicios si rapid :) !

Un comentariu: