duminică, 7 noiembrie 2010

RIGA versus HERMANNSTADT

Acum 2 saptamani ne pregateam de zor bagajele ca sa plecam la Riga. Parea destinatia ideala la acel moment: super oferta de pret, parte a Europei neexplorata inca de noi, vreme promitatoare.
Lovitura de teatru insa: zborul de intoarcere a fost anulat chiar cu o zi inainte de plecare si am fost nevoiti sa ne refacem rapid planurile si destinatia la indemana a devenit Sibiu!
Nu va pot povesti mare lucru despre Riga pentru ca deocamdata nu am vizitat-o, iar restul informatiilor pe care le detin eu se pot gasi cu usurinta pe internet.
Dar pot povesti despre Sibiu (din nou) si o voi face in cele ce urmeaza.
Este de departe orasul meu preferat din Romania. Presupun ca motivul principal este ca are acel aer usor vestic, usor medieval, usor non-romanesc. Si pentru ca daca vreau sa iau o pauza de romani si Romania aceasta este destinatia perfecta.
Am petrecut aici 4 zile superbe pentru ca si vremea a tinut cu noi. Si sa stai in octombrie la terasa din Piata Mare este un adevarat regal.
Ne-am cazat la o pensiune la vreo 15 minute de mers pe jos de centru. In felul acesta am putut explora orasul si i-am descoperit mai bine farmecul aparte.
Am vizitat tot ce se putea vizita si ce nu vizitasem cu alte ocazii, pentru ca, marturisesc, sunt recidivista si revin cu mare drag de fiecare data cand am ocazia in acest superb oras.
Top 3 obiective care mi-au captat atentia la aceasta ultima vizita:
1. Complezul National Muzeal “ASTRA” – din Dumbrava Sibiului. Pregatiti-va sa fiti uimiti de amploarea si frumusetea complexului muzeal, de curatenia si daruirea oamenilor care il ingrijesc. Este o lectie ce nu trebuie ratata;
2. Expozitia temporara “Imagini de iubire” de la Palatul Brukenthal– mi-a daruit un cadou tare frumos si anume intalnirea pe viu cu tablourile celei pe care imi place sa o numesc “pictorita mea preferata”, d-na Georgeta Grabovschi;
3. Turnul Sfatului – care, spre marea noastra suprindere pentru ca trecusem de prea multe ori pe langa el si nu observasem, se viziteaza si ofera o noua perspectiva asupra orasului Sibiu.
Si nu in ultimul rand, amintesc de mancarea delicioasa pe care am gustat-o aici, printre care: cea mai buna ciorba de burta (svabeasca) ever, un pastrav la gratar divin sau prajitura cu prune homemade.
Si daca vreodata planurile nu iti ies asa cum iti doresti, invata sa te bucuri de noua turnura pe care o ia situatia!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu