joi, 23 iunie 2011

Madlenele mele*

Inglodata in contracte, rapoarte, concilieri si alte nebunii cu care ma confrunt zi de zi la birou iau cateodata o pauza mentala, sa-i zic asa si fug de lume in locuri care imi sunt dragi si pe care mi-as dori sa le revad oricand.
Si imi aleg si eu madlnele mele care sa ma poarte in timp pentru a calatori mai usor. De exemplu, bluza pe care o port astazi este din Amsterdam, margelele din Viena iar blugii din Tenerife.
Inchid ochii si deja ma vad intre Leidsestraat si Raadhuisstraat (De 9 Straatjes) incarcata de sacose dupa un shopping in lung si in lat sau mancand cei mai buni grilled king prawns ever la El Rancho.
Este suficient sa ating putin margele zdranganitoare si ajung la concertul din Orangeria de la Schonbrunn, adulmec mirosul de supa cu clatite sau de Kaiserschmarrn, salivez dupa cea mai buna ciocolata calda din lume servita pe terasa la Delia sau simt gerul indurat asta iarna doar ca sa mancam faimosii carnati cu branza la targul de Craciun.
Daca imi privesc blugii, macar si cu coada ochiului, imi amintesc instant de minunata luna de miere de care am avut parte acum aproape 3 ani, de soare, de relaxare, de Sangria si fructe de mare.
Acasa am pe o policioara, in bucatarie o sticla de Chianti si o punga cu paste Farfalle. Doar cat ma gandesc la ele ma intorc la Florenta pe care am parasit-o acum nici doua saptamani, ma imbat cu mirosul de tei ce cuprinde orasul si urc toate treptele Domului intr-o clipita.
Si pentru ca ora cinei nu este chiar departe, imi amintesc de sepia la gratar insotita de bere cu lamaie de la Barcelona. Iar pentru ca acolo mai toti faceau sport o sa imi scot si eu bicicleta la plimbare in seara aceasta - in viata reala de aceasta data - pentru ca ce rost are sa calaroresti daca nu iti poti insusi tot ce este bun din ceea ce observi cu aceasta ocazie!
Si daca stresul de la job devine de nesuportat dau o fuga sa ma reculeg in catedrala din Pisa, ma pierd pe stradutele din Mainz sau ma relaxez negociind una alta in bazarul din Istanbul.
Si acum deschid ochii, public acest post si ma intorc in Bucuresti, la contractele mele!


* “If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.” – James Michener

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu