duminică, 22 ianuarie 2012

Fursecuri

N-am de gand sa ma las nici anul asta de dulciuri. Drept pentru care numai saptamana asta am facut de 2 ori fursecuri si o data briose.
Fursecurile de miercuri s-au dus rapid - deci nu pozat, nu scris despre ele, doar mancat! Cele de ieri arata asa:



Iar reteta e adaptata... asa am eu talentul sa nu respect instructiuni 100%.

Am amestecat 230 de grame unt lasat la temperatura camerei cu 300 de grame zahar brun (reteta originala cere 160 grame zahar brun si 150 zahar normal). Amestecat inseamna de fapt frecat bine pana nu se mai simte zaharul... sau pana te lasa rabdarea! Apoi se adauga 2 oua batute si, optional, o lingura esenta de vanilie. (Optional e ceea ce eu nu pun, in cazul asta pentru ca nu-mi place ce scrie pe eticheta... cred ca am mai zis asta si altadata). 480 de grame faina se cern si se amesteca cu 4 lingurite praf de copt si una bicarbonat. Asa am facut si mi-a parut putin rau. Adica 1 pliculet de praf de copt mi se pare suficient si as exclude bicarbonatul pentru ca mi se pare ca afecteaza gustul si lasa o senzatie ciudata dupa ce mananci fursecul. Crema de faina se amesteca cu cea de zahar si, daca vreti fursecuri energizante, puneti si vreo 2 linguri de cacao. Noi avem suficienta actiune in casa, asa ca ne-am multumit cu fursecuri albe si puin maronii pentru ca le-am lasat un pic cam mult in cuptor.

Aluatul se intinde pe masa/planseta/ce-o mai fi, suprafata unsa in prealabil cu putin ulei, si se decupeaza in forme sau cercuri. Rezultatele se pun in tava cu ceva distanta intre ele si se presara cu bucatele de ciocolata, alune, stafide, nuci... orice. Sunt gata in 10 minute daca e cuptorul bine incins. Si se mananca dimineata cu lapte ca sa nu ingrase prea mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu