sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Iarna



Am sperat ca scap iarna asta de nameti. Dupa parerea mea, pentru Bucuresti, 2-3 fulguieli/sezon sunt suficiente. Apoi, cand am vazut ca ninge, m-am gandit “cat de rau poate sa fie?!”.

Hm! Sa zicem ca n-am trait niciodata senzatii tari cu zapada si viscol intr-o asemenea actiune. Bine, e vorba si de faptul ca drumul spre casa e cam dependent de masina si nu de transport in comun. Dar chiar se intampla, dintr-un motiv sau altul, sa te trezesti cu masina pe un drum in camp deschis si sa simti cum ti-o muta vantul spre o parte sau alta a soselei. Mai ales daca e noapte… nu mai vezi nimic. Simti zapada sub roti, vezi fulgii mari venind de peste tot si te intrebi cat mai poti inainta. Daca ai inspiratie sau teama de neprevazut, faci cale intoarsa si, cum mi s-a intamplat mie, poate ai si noroc ca portiunea pe care ai venit sa nu fi devenit si ea la fel de groaznica intre timp. Daca nu… stai si astepti sa se formeze mormanul de zapada peste tine si speri la greu sa nu fii scos de acolo prea tarziu.

Nu pun la socoteala ca dansezi fara aderenta si inaintezi ca melcul! E foarte greu insa sa dai de intepeniti in fata ta si sa ii depasesti cu greu. Nu intri pe strazi mici, o iei doar pe urme deja facute si te rogi sa dai peste un plug care sa-ti deschida calea. Asta in oras. Cand iesi si treci si prin portiuni fara case, treaba e si mai complicata. Sa zicem ca intr-o conjunctura potrivita consumi dublu de timp. Si, cand dupa zeci de minute de luptat cu greu, ajungi acasa, tot ce iti mai trebuie e sa nu ai curent. Nu stiu care e recordul, dar se poate ajunge cu usurinta la 36 de ore.



Cand am plecat dimineata din nou la drum, m-am simtit ca intr-un film din ala apocaliptic in care vezi masini abandonate peste tot pe marginea drumului si uneori chiar in drum. Si senzatia e cu atat mai incredibila cu cat o traiesti si la 6 km de capitala si in buricul targului.

In fine. A trecut viscolul, s-a oprit ninsoarea, a venit gerul... stam bine. Ma intreb insa dupa cate zile o sa reusesc sa gasesc un loc bun de parcare in oras.

Un comentariu: