duminică, 12 februarie 2012

Ciocolata de casa



Ciocolata de casa a fost intotdeauna desertul pe care le-am considerat deosebit, rafinat si greu de facut :) .


Acum multi ani am gasit reteta intr-o revista si am incercat-o. A fost partial un fiasco pentru ca desi gustul era cel care imi amintea de copilarie, consistenta era cea de Nutella (care oricat ar fi de minunata nu corespundea cu ce trebuia sa iasa ca urmare a punerii in aplicare a retetei respective)


Astazi, la 8 ani distanta, am incercat aceeasi reteta dar am adus ajustari la ingrediente si la capitolul rabdare (care imi lipsise in trecut).


Ingrediente:

380 g lapte praf (la acest gramaj am gasit plicul de lapte praf, nu este nimic ascuns sau fancy in ce priveste aceasta cantitate);

100 g cacao;

1 plic zahar vanilat;

450 g zahar (eu am folosit brun);

200 g unt;

200 ml apa.


Mod de preparare:

Am amestecat bine, intr-un castron, laptele praf, cacaoa si zaharul vanilat.

Am pus apa cu zaharul la fiert si le-am amestecat inca de la inceput cu o lingura de lemn. Am lasat sa fiarba amestecul cam 15 minute pana a devenit un sirop gros (in tot acest timp am avut grija sa dau prin el cu aceeasi lingura de lemn). Daca nu aveti rabdarea necesara la aceasta etapa consistenta ciocolatei este la risc.

Am adaugat apoi untul (lasat anterior la temperatura camerei) taiat cubulete si am continuat sa amestec foarte bine.

Totul s-a petrecut la foc mic.

Cand totul s-a omogenizat, am adaugat amestecul de lapte praf, cacao si zahar vanilat si am amestecat foarte bine, cratita ramanand in tot acest timp pe foc. Operatiunea finala a durat maxim 5 minute dupa care am turnat ciocolata intr-o tava in care am pus hartie de copt si am asteptat cumite sa se raceasca si sa se intareasca. Apoi m-am obraznicit degustand-o la greu!

Rezultatul a fost yummy!

3 comentarii:

  1. Buna, Ellie
    oare pot sa fac cu lapte praf pentru bebelusi? As vrea sa ii fac Malinei sa vad daca ii place. Din cate imi amintesc mie imi placea mult cand eram mica, dar recunosc ca nu am mai mancat de mult timp.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am cautat pe net, se pare ca nu merge cu lapte praf de bebelusi :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau, oricum cred ca avand atata cacao e mai bine sa astepti sa mai creasca putin si ii faci direct reteta clasica :) . Te pup!

      Ștergere