duminică, 12 februarie 2012

Paine de casa

Nimic nu se compara cu mirosul de paine calda care iti invaluie casa intr-o zi de iarna.

Si pentru ca painea de casa imi lipsea din palmares, astazi am bifat si acest lucru si va povestesc si voua ce si cum.

Ingrediente:

500g faina;

25 g drojdie;

1 ou;

un praf de zahar;

sare;

apa calduta;

ulei de masline.


Mod de preparare:

Am zdrobit drojdia cu furculita, am pus un praf de zahar peste aceasta pentru a o dizolva, am adaugat putina apa calduta si am amestecat bine.

Am pus faina amestecata cu sarea intr-un castron generos si am turnat in mijloc drojdia dizolvata, am adaugat un ou si am inceput sa framant de la mijloc spre exterior adaugand din cand in cand apa calduta. Ca sa nu mi se lipeasca aluatul de maini am folosit putin ulei de masline. Am framantat mult si bine si am adaugat apa din timp in timp pana am obtinut un amestec omogen. Am lasat aluatul la dospit vreme de o ora si jumatate. Apoi am modelat doua painici pe care le-am crestat, le-am dat cu ulei de masline si le-am mai lasat jumatate de ora la odihna pana au mai crescut si le-am dat la cuptorul bine incins in prealabil vreo 45 de minute.

Fiind prima oara cand am facut paine m-am stresat ingrozitor pentru ca nu stiam exact ordinea ingredientelor, nu aveam habar cum sa framant mai bine aluatul si pana nu am vazut painea aurie aburinda care ti se topeste in gura am avut senzatia ca voi rata. Morala este sa incerci, sa ai optimism, sa nu iti fie teama si sa te bucuri de rezultat sau sa inveti din esec!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu