sâmbătă, 18 februarie 2012

Paine (neagra) de casa (III)

Pentru ca nu sunt rasista si nici nu fac discriminari, tot astazi am decis sa incerc sa fac si o paine neagra, cu seminte.

Nu pot vorbi dintr-o vasta experienta dar pot compara cu painea alba ce tocmai iesise din cuptor cand m-am apucat sa o fac pe aceasta.

Painea neagra se framanta mai greu si creste mai putin decat cea alba (nu inseamna insa ca nu merita efortul, atentie). Nu stiu daca este chiar o regula dar asa mi-a lasat impresia cea de astazi, daca se va schimba ceva la urmatoarele revin cu o erata.


Asadar:

Ingrediente:
150 g faina alba;
350 g faina neagra;
25 g drojdie;
seminte crude (eu am folosit de floarea soarelui);
un praf de zahar;
sare (o lingura rasa);
apa calduta (400-500 ml);
ulei de masline;
un galbenus de ou.

Mod de preparare:

Am pregatit maiaua ca si la painea alba facuta (si postata) mai devreme. Foarte interesanta reactia amestecului cand am pus faina neagra - au inceput niste bolboroseli si mai seriose decat la combinatia cu faina alba, dar asta s-a dovedit pana la urma un lucru bun.

Am pus semintele in faina si am mai pastrat cateva si pentru final. Am urmat acelasi proces de amestec si framantare a ingredientelor ca si pana acum.

I-am dat aluatului o forma rotunda si turtita. Forma se poate da si dupa dospire cum am facut cu painea de saptamana trecuta.

Painea a stat la dospit (tot in cuptor, la 40 de grade) vreo ora si jumatate pentru ca nu a crescut in acelasi ritm ca si cea alba si vroiam sa vad cum va reactiona.

Am crestat painea, am uns-o cu ulei de masline si cu galbenusul de ou si am presarat restul de seminte de floarea soarelui.
A stat la copt la 200 de grade vreo 45 de minute.

Desi nu a iesit atat de crescuta ca si painea alba, a fost delicioasa si cu un gust cu o personalitate pronuntata, miez pufos si crusta crocanta.
Si nici nu mai trebuie sa amintesc de plusul de sanatate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu