duminică, 26 februarie 2012

Paine (neagra) de casa (IV)

Am decis sa postez fiecare paine pe care o voi experimenta. Sper sa nu ma plictisesc nici eu de copt si framantat si nici cei ce ne citesc de atatea retete de paine.

Reteta de baza este mereu aceeasi. Apoi te joci cu tipul de faina, cu cantitatea de drojdie, cu apa versus lapte sau cu adaugarea sau eliminarea de diferite ingrediente.

Alba, neagra, de secara, mai pufoasa ori mai densa, mai dulce sau mai sobra, totul este doar rodul imaginatiei si al dorintei tale.

The sky is the limit!

Nimic nu te impiedica sa improvizezi, sa inventezi, sa iti pui amprenta personala.

Revenind la painea experimentata in acest week-end, fata de reteta de paine neagra de saptamana trecuta [Paine (neagra) de casa (III)], inovatiile au fost dupa cum urmeaza: 1. am inlocuit apa cu lapte si 2. am marit cantitatea de drojdie la 60g.

Painea a crescut mai mult ca data trecuta si a iesit si mai pufoasa. Toata lumea cu care am discutat subiectul paine neagra mi s-a plans ca aceasta nu iese suficient de afanata si ca nu creste la fel ca cea alba. Cred ca desi depinde totul foarte mult de faina folosita, daca nu o poti schimba macar poti sa te joci cu celelalte ingrediente pentru a obtine in final rezultatul dorit!

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu