sâmbătă, 31 martie 2012

Idei de Mic Dejun ( IV ) : Clatite americane

Am promis si m-am tinut de cuvant: 4 idei de mic dejun alocate lunii martie, unele mai trasnite, altele mai realiste.
Astazi, clatite americane. Ador clatitele in general si le-as manca la orice ora si in orice combinatie, dulce, sarata, picanta. 
Clatitele americane "le vad" insa mai mult pentru micul dejun. Noi le facem mereu in echipa. Sotul meu le pregateste si eu le mananc. Nu avem cum sa gresim aceasta diviziune a muncii. 
Reteta am gasit-o acum multi ani pe net (nici macar nu as stii cui sa ii acord credit pentru aceasta reteta) si mi-am insusit-o cu mici ajustari, evident:



Ingrediente:
2 oua;
250-300 ml iaurt de baut, lapte batut sau sana;
8 linguri de faina alba;
un strop de praf de copt;
2 pliculete de zahar vanilat (cine doreste o varianta mai dulce poate pune 1-2 linguri de zahar);
 un praf de sare;
ulei de masline.

 Mod de preparare:
1. Se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma si se dau la rece. Personal nu am niciodata rabdare mai mult de 30 minute, de cele mai multe ori le las in frigider doar cat pregatesc restul ingredientelor.
2. Se combina faina cu zaharul vanilat, sarea si praful de copt si se toarna progresiv peste galbenusurile batute in prealabil. Dupa ce obtinem un amestec omogen se toarna cat putin iaurtul de baut (sau laptele batut sau sana, in functie de ce ne place sau ce avem prin casa). Cantitatile se ajusteaza din ochi.
3. Se adauga peste amestecul obtinut spuma de albusuri si se continua omogenizarea. Aluatul obtinut trebuie sa fie mai grosut decat cel pentru clatitele clasice.
4. Se incinge o tigaie de teflon sau ceramica pe care o ungem cu putin ulei de masline si incepem sa prajim clatitele pe ambele parti. Pentru a avea forma specifica ar trebui sa nu punem foarte mult aluat in tigaie, sa fie rotunjoare si grosute.

Cred ca din cantitatile de mai sus ies vreo 10-12 clatite, depinde de cat de mari/mici le faci. Sincer nu am reusit niciodata sa le numar pentru ca dispar in timp real - am dezvoltat o dexteritate deosebita in a le combina cu alte bunatati si a le manca pe nerasuflate pana apare urmatoarea clatita.

Din combinatiile mele preferate, mentionez cateva dar posibilitatile sunt infinite:

Dulce: clatite cu unt si miere/ cu Nutella/ gem de capsuni sau caise;

Sarat: pasta de peste/ Patè de somon de la Rio Mare/ somon afumat cu un strop de zeama de limeta/ muschi si cascaval/ mozzarella si rosii cherry.

Enjoy!

2 comentarii: