joi, 15 martie 2012

Orez cu curry si ananas

De saptamana aceasta am decis sa ma reinventez si pe langa abonamentul la sala, am ales sa trec pe un meniu light si sanatos. Gata cu huzureala, cu painea rumena si ciocolata, primavara trebuie primita cum se cuvine!
Aseara (ca e deja maine si inca ma intreb de ce sunt treaza la ora asta tarzie, pentru mine) am incercat o reteta super simpla si foarte gustoasa. Plus ca are marele atuu sa fie un fel de mancare care sa iti satisfaca si pofta de dulce!
Varianta fast si nu tocmai furious a clasicului orez suna cam asa:
1 plic de orez (Thai sau Basmati) - fiert in punguta sa cu putina sare, o ceapa mica si cativa catei de usturoi (eu am folosit 4 maricei), curry sau turmeric si ananas proaspat (nu il recomand pe cel din conserva pentru ca are prea mult zahar) dupa dorinta (depinde ce vrei: orez cu ananas sau ananas cu orez). 
Dupa ce a fiert orezul, l-am lasat sa se scurga, apoi am calit ceapa si usturoiul taiate marunt intr-o lingura de ulei de masline (daca vrei ceva si mai dietetic poti inlocui uleiul de masline cu putina apa), am adaugat orezul si o lingura de curry, l-am lasat si pe el putin la calit si apoi am pus ananasul si o lingura de apa, plus sare si piper dupa gust. In total 25 de minute fara mare stress sau implicare dar cu un rezultat deosebit!
Si pentru ca oricum sa poarta preparatele de post in aceasta perioada cred ca aceasta este o alternativa foarte fericita.  
Evident ca reteta poate suferi multiple imbunatari (poti folosi  zeama de la carne sau legume fierte in loc de apa in care am fiert orezul, poti adauga si alte ingrediente precum stafide, ardei gras, patrunjel sau ciuperci) dar eu am preferat calea cea mai simpla pentru este pacat sa nu te bucuri de primavara si sa stai prea mult in bucatarie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu