miercuri, 4 aprilie 2012

One Happy Family


Desi acest post era poate mai potrivit la inceputul lunii martie, eu zic ca sentimentele nu ar trebui sa fie doar de sezon si e placut sa le exprimi oricand. Plus ca inspiratia te loveste cand vrea ea, nu cand o chemi tu, deci trebuie sa te supui. 
Sa incepem deci:
Eu mereu am avut multe mame: inca de la inceput am castigat 3! Mama, the one and only, bunica, cea care m-a crescut si careia nu i-am putut spune altfel pentru ca merita din plin aceasta titulatura si mama spirituala - matusa si nasa mea de botez care si acum m-ar proteja ca pe un copilas. 
De acum vreo 14 ani am agonisit o a patra mama pe lista, mama prietenului meu de atunci si a sotului de acum. Este frumos si placut sa te gandesti ca doar iubind un om poti castiga o familie intreaga. Si uite daca esti cuminte si rabdator chiar te poti capata big time!

Astazi insa vreau sa vorbesc de Mama care mi-a dat viata si nu numai, dar si de Tata, ca in orisice lucru trebuie sa existe un echilibru, nu?
Si vreau sa vorbesc de ei nu doar ca sa ma laud, ci mai mult sa dau un exemplu de Asa Da! 

Probabil toate mamele sunt la fel, probabil toti copiii isi vad mamele la fel si poate eu nu fac decat sa repet ce stie deja o lume intreaga. Si totusi, aleg sa scriu ce simt.

Pentru Mama nimic nu este imposibil si fara rezolvare, nimic nu este prea greu. Gandeste pozitiv intotdeauna si iti insufla si tie acelasi lucru.
Mereu te invata ceva de bine, te indruma pe calea cea corecta (uneori atat de subtil incat ai impresia ca ideea a fost tot timpul a ta) fara sa te manipuleze insa, te sfatuieste si iti impartaseste din experienta ei fara sa iti ceara niciodata ceva in schimb. 

O banuiesc ca s-a reincarnat de multe ori si de-a lungul atator existente a agonisit intelepciune de acum da si la  altii. Mai banuiesc si ca a fost acolo cand s-au pus bazele filosofiei, psihologiei si diplomatiei. Cred ca a avut ocazia sa intalneasca oameni frumosi si deosebiti ca ea si a stiut fie sa aplece urechea la ce era cu adevarat esential, fie sa fure cu eleganta tot ce avea nevoie pentru a pune bazele unei vieti echilibrate. Banuiesc toate astea pentru ca nu stiu cum pana la varsta asta ar fi reusit altfel sa agoniseasca atat si sa fie un om atat de bogat sufleteste. 
Mama nu inceteaza niciodata sa ma uimeasca. Ea vrea si poate orice isi propune si ma invata si pe mine la fel. 
Uneori cred ca este ruda cu Samantha si poate cu Harry Potter ca prea ii ies toate bine, ca se intalneste pe ascuns cu Dalai Lama sau cu Osho pentru schimb de impresii si ca il ajuta pe Paulo Coelho sa isi gaseasca vorbele potrivite atunci cand nu le are la el.
Poate de asta niciodata nu mi-a fost greu sa ii cer un sfat, sa ii spun ce ma supara, ce ma doare sau cat de fericita sunt pentru ca de la ea ma astept intotdeauna la vorba cea mai buna si care imi ofera echilibru. 
Imi place la nebunie sa mergem la shopping impreuna, sa ne trimitem mailuri sau sa vorbim cu orele la telefon, sa punem tara la cale, sa schimbam impresii, sa ne facem planuri de concediu impreuna.
Imi place de ea si o admir enorm ca om, ca femeie, sotie, prietena, mama, profesionist.
Si ca lucrurile sa nu fie mai prejos in toate domeniile, a avut si norocul sau harul, sa gaseasca un om la fel de minunat si deosebit ca ea care sa ii stea alaturi, cum spune povestea, pana la adancile batraneti ce vor urma. Tata este si el parca din alta dimensiune si tot ce am spus mai sus de Mama putem transpune la genul masculin si iata descrierea alor mei desi cuvintele sunt poate prea sarace sa exprime totul despre ei doi.
Sunt parintii mei si normal ca ii vad cu alti ochi dar stiu (si asta e confirmat de multe surse din afara) ca sunt oameni desavarsiti si minunati de la care ai ce invata si care merita tot binele si frumosul din lume si imi doresc ca peste ani cand o sa am copiii mei sa ajung si eu macar 50% de parinte pe cat sunt ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu