luni, 9 aprilie 2012

Prajitura alba

I-am promis Anei (sau prietenei mele AMV care imi e datoare cu niste comment-uri) reteta de prajitura cremoasa. Nu am poze pentru ea si as fi putut sa i-o scriu repede pe mail… si ea ar fi preferat asta, cred, din motive de rapiditate, dar hai sa le fiu de folos si altora daca tot vine Pastele si e rost de gatit si mancat. (Rabdare si nervi pentru diete sa avem dupa!!!)

Pasul 1 inseamna zdrobirea a 150 de grame biscuiti simpli, zdrobire pana se alege praful de ei. 100 de grame de unt se topesc (cel mai rapid la microunde) cu 1 pliculet zahar vanilat si se lasa sa se raceasca putin. Se amesteca toate si compozitia rezultata se aseaza intr-o tava de copt captusita cu hartie (de copt, evident!). Eu am intins cat de uniform am putut si am folosit mainile (pentru ca mi s-au parut mai temeinice) pentru presat. Mai mult de 10 minute n-ar trebui sa stea la rumenit, eu as zice clar mai putin daca a fost cuptorul incins foarte bine in prealabil.

Pana e gata asa-zisul blat, ne ocupam de crema. Ana zice ca i s-a stricat mixerul, drept pentru care ii spun ca nici eu nu l-am folosit de teama sa nu trezesc copilul. Am luat un castron mare, o lingura de lemn si mi-am folosit pe deplin forta mainilor. Mai intai am pus 1 kg branza de vaci mai deloc apoasa. Am adaugat si am frecat bine pe rand 3 oua, 200 de grame de zahar, 3 linguri cu varf cu faina si o linurita rasa de sare. Apoi am mai pus cam 300 de grame de smantana (mie mi s-a cam stricat cantarul). Toate astea, bine amestecate, se toarna peste blat si se lasa in cuptor 40 de minute la foc potrivit si o ora dupa oprire.

Pentru un plus de savoare si aspect, se poate aplica o glazura facuta dintr-un albus, 200 g zahar pudra si 50 ml zeama de lamaie. Aici ar cam fi nevoie de mixer, desi nu mai mult de 5 minute. Si mai trebuie rabdare ca prajitura sa se raceasca inainte de aplicare, altfel riscam sa stricam toata treaba (pe cuvant de cercetas patit!) Se mai pot pune si fulgi de migdale sau spirale de sos de ciocolata topita la bain-marie cu unt (proportie de 100 de grame la 50).

Si asta-i tot! Ha, o sa ziceti ca ati mai citit reteta! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu