luni, 21 ianuarie 2013

Raspunsuri II

Se pare ca m-am grabit si nu am epuizat lista de intrebari si raspunsurile aferente. Prin urmare urmeaza inca o serie… si poate inca o alta daca raspunsurile dau nastere la alte intrebari. Fac mentiunea ca nu simt nevoia sa ma justific si nu ma simt nici atat de importanta incat oamenii sa astepte cu sufletul la gura explicatiile mele. Dar sunt raspunsuri pentru curiozitati si neclaritati, pentru exprimarile mele vagi, pentru concluzii trase in mod pripit, sunt raspunsuri pentru cine e interest si le cauta. Prin urmare:

Ma intreaba lumea ce parere are Arina despre bebe care urmeaza sa vina. Arina o sa faca abia 3 ani in 2 saptamani. E greu de crezut ca poate realiza cu adevarat ce inseamna sa vina un bebe si cum o s-o afecteze pe ea in mod direct. Adevarul e ca nici eu nu im dau seama exact. O sa fie si bine si greu si frumos si haos si nebunie, o sa scapam lucrurile de sub control si o sa ne adaptam, o s-o luam razna, o sa gresim, o sa ne schimbam… Peste vreun an, chiar 2, o sa pot eu raspunde… si pentru mine si pentru ea.

Pana atunci… O intreaba si pe ea lumea daca a venit barza. Iar ea nu raspunde pentru ca eu i-am spus ca surioara ei e la mami in burta si mami o sa mearga la spital si un domn doctor o s-o scoata si apoi mami o sa vina cu ea acasa si o sa fie micutza cat o papusa intai si abia apoi o sa se faca mare. Arina e ok cu varianta asta si nu mi se pare nimic in neregula cu ea, asa ca nu vad de ce as chema barza in ajutor.

Apoi Arinei i se mai spun lucruri de genul “o sa vina surioara ta si o sa fie mai cuminte si mami o s-o iubeasca mai mult” sau “o sa ma joc numai cu surioara ta pentru ca tu esti rautacioasa”… Iar mie astea mi se par lucruri crude. Eu nu o amenint pe Arina cu asa ceva. Si Arina si cea mica vor fi mereu iubite si tratate la fel, iar atitudinea noastra fata de Arina nu trebuie sa se schimbe pentru ca nu va mai fi singurul copil din casa. Ceea ce stie Arina este ca ea si surioara ei vor fi prietene si se vor iubi si vor fi mereu una alaturi de cealalta. Si ar fi nemaipomenit daca mesajul asta l-ar putea primi pe toate caile.

Ma mai intreaba lumea de nasii celei mici. Nu, nu primesc oferte… la Arina am avut mai mult de 5. :) Pur si simplu sunt intrebata si atat… pentru ca am ajuns la concluzia ca exista un scenariu al intrebarilor destul de standard in cazul unei sarcini: “ce vreti sa fie?”, apoi “cand se naste?”, “ce nume ii puneti?”, “unde se naste?”, “cine il/o boteaza?”… si mai la coada asa daca e sanatos/sanatoasa sau daca mama are vreo problema. Nu toata lumea gandeste la modul asta, nu vreau sa fiu nedreapta. Si nici nu spun ca e rau sa pui intrebarile astea… aproape ca e firesc deja. E doar o observatie si o consemnez ca atare.

Si ca raspuns – nasii celei mici sunt oameni minunati, sufletisti, implicati, interesati la fiecare pas, saritori… si mai ales persoane care iubesc bebele asta foarte mult si isi doresc sa ii fie aproape inca din clipa in care se va naste. Sunt oameni asupra carora nu am nici un dubiu pentru ca asa mi se pare potrivit si corect fata de fetele mele, pentru ca ele asta merita. Si numele nu cred ca au importanta pentru ca nu cred ca isi doresc sa iasa neaparat in fata. Nu e un secret, e din nou o chestiune de intimitate.

Mi s-au tot pus intrebari legate de vizite. La Arina am fost oarecum paranoica – nu am vrut vizite de nici un fel cred ca cel putin vreo luna. Acum nu am nimic impotriva – primesc vizite si inainte de nastere si la spital si acasa cand o sa vin cu bebe… sper sa raman relaxata si deschisa in toate etapele. Conditiile sunt: fara virusi si cu mult interes autentic din partea vizitatorilor. Nu vreau sa vina decat cei carora le pasa si carora bebe le este drag. Eu si bebe vom fi sanatosi si apti de primiri… nici nu vreau sa concep altceva. Dar nu cred ca vom initia noi invitatiile… asa ca incurajam doar initiativele.

Un raspuns sigur, ca fapt divers… bebelina iese Varsator. Asa ca daca cineva stie sa faca astrograme... sa se pregateasca! Iar tati promite ca, de data asta, se va trezi noaptea daca plange bebe, ba va fi si voios pe deasupra si ii va canta... Face cineva pariuri ce???

Acestea fiind zise... alte intrebari??? Acum cat inca mai am timp sa dau raspunsuri...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu