marți, 19 martie 2013

Bangkok - orasul contrastelor (1)

Am auzit diverse pareri despre Bangkok, dar noua chiar ne-a placut.
Ma gandeam ca pana la urma a cataloga un loc ca fiind frumos sau urat sau de tipul "either you love it or you hate it", depinde de tipul de calator pe care il reprezinti. Noi iubim elementul de noutate, traditiile si specificul local, particularitatea unui anume loc ce il face diferit fata de restul. Multora le spun ca eu daca ma duc si pana in Bulgaria (sau in orice destinatie "comuna" din afara tarii) le voi spune ca a fost o experienta deosebita. Totul se rezuma la cum percepi lucrurile si la ce te raportezi. Noi calatorim tocmai pentru a aprecia fiecare loc pe care il vizitam. Poate uneori unele locuri ne plac mai mult ca altele dar niciodata nu putem spune ca ceva nu ne-a placut pentru simplul fapt ca este altceva decat gasesti acasa. 
Asa deci, in Bangkok dorim sa revenim pentru ca mai are cu ce sa ne atraga, mai ales ca nu am petrecut in acesta decat vreo 3 zile si alea oarecum disparate. 
Dupa lungul zbor Bucuresti-Doha-Bangkok  am ajuns la hotel si dupa finalizarea formalitatilor de cazare am decis sa vizitam templul cu Buddha de aur - Wat Traimit si apoi Cartierul Chinezesc. 
Pentru ca posedam o harta nu foarte generoasa in informatii, pentru ca stiam ca taxiul este ieftin, am solicitat celor de la hotel sa ne comande un taxi pentru a ajunge la templu fara sa bajbaim prea mult mai ales ca deja era tarziu si la ora 17 acesta avea sa se inchida vizitatorilor. Am parcurs 6 km in vreo 45 de minute (la un pret modic). A fost primul impact cu traficul din acest oras. La 10 milioane de locuitori, 7 milioane de masini si Dumnezeu stie cate scutere, la orele de varf se sta. Si totusi participantii la trafic nu claxoneaza, nu abuzeaza de drepturile lor si asteapta in tacere momentul cand marea coloana se va pune in miscare. Am stat si noi in taxi si am cascat gura la trafic, la statiile de Sky Train pe langa care am trecut, la oameni si cladiri. Cu 5 minute inainte de h17 am ajuns la templu, ne-am napustit sa luam bilete si am aflat ca intrarea era gratuita. Stiam de acasa regula potrivit careia atunci cand intri intr-un templu trebuie sa te descalti, asa ca am executat rapid manevra si am dat buzna peste Buddha de aur. Mandru si stralucitor, ne-a oferit o audienta si o sedinta foto de cateva minute pana ce un slujbas de al sau ne-a dat de inteles ca vizita s-a incheiat. 
Marturisesc ca nu ma asteptam sa vad atata culoare, atata stralucire la templele thailandeze. Ok, inainte citisem, ma documentasem dar experienta pe viu e total altceva. La o prima impresie, daca judeci dupa standardele europene, ai puteai spune ca arhitectura templelor din tara asta e o combinatie de kitsch si bling-bling. Cu timpul te obisnuiesti cu acest stil, il accepti si il intelegi. Pana la urma fiecare popor vede maretia in felul sau si noi, calatorii, trebuie sa o observam fara a judeca si sa incercam sa o acceptam si sa o percepem asa cum e.
Statuia lui Buddha este insa cu adevarat impresionanta si templul chiar merita o vizita. De la Wat Traimit am luat-o pe bajbaitelea prin Cartierul Chinezesc. Experienta a fost inedita. Daca nu iti place aglomeratia, daca nu te impaci cu mirosurile "grele" pentru nasul nostru de pe alt continent, probabil nu vei aprecia o incursiune in aceasta zona. Totusi, eu o recomand cu caldura. Strazi si stradute impanzite cu magazine cu produse chinezesti si tarabe ambulante cu fructe, sucuri proaspete si mancare ce putea fi savurata pe trotuar la cate o masuta minuscula sau la pachet. Marturisesc ca in multe randuri as fi desconsiderat sfatul primit chiar de la localnici cu privire la mancarea de pe strada, respectiv sa stam departe de ea. Dar nu pentru ca nu ar fi gustoasa ci pentru ca noi nu aveam un stomac "antrenat" conform standardelor locale de igiena. Totusi fructele, castanele si alunele au fost testate din plin si ne-au mers la suflet. Mananci insa bine si safe, daca nu vrei sa te hazardezi, in mall-uri si la restaurantele din hoteluri. Daca ajungi sa stai suficient de mult aici insa poti incepe sa prinzi curaj si sa incerci si mancarea de pe strada.
Forfota, atmosfera animata, figurile vesele din Cartierul Chinezesc ne-au creat o impresie foarte placuta pentru prima zi petrecuta in Bangkok.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu