vineri, 15 martie 2013

TANZANIA - jurnal de calatorie (4)

05.09.2000 - ziua cea mare

Am plecat putin mai tarziu decat ne-am planificat, adica la ora 1,20 noaptea in loc de 1. Drumul este foarte accidentat in comparatie cu ce am avut pana acum. Cred ca daca ar fi fost lumina n-ar fi aratat prea bine, panta foarte mare cu grohotis si stanca. Pana pe la 1/2 drumului nu am avut nimic dar pe urma lipsa de oxigen, oboseala si nesomnul s-au acumulat si am inceput sa gafai si sa nu mai am vlaga. Asa pe intuneric se intrevedea marginea craterului, dar parca nu se apropia deloc. Pe la ora 6 dimineata am ajuns sus, pe crater. A urmat o portiune dreapta pana la baza varfului propriu-zis. A rasarit si soarele ... A urmat iar un urcus serios, si la oboseala noastra ... Ultima parte seamana cu platoul Bucegilor si undeva pe la mijloc este varful cu indicatorul binecunoscut: "Congratulation, you are now at Uhuru Peak, 5895 m ...".



Cum te uiti la panou, in fata este craterul cel mic iar in spate niste ghetari imensi, in dreapta este vulcanul Mawenzi iar in stanga, de unde am venit noi, in partea de jos a craterului, alt ghetar. Pe varf am ajuns in jur de ora 7 dimineata. Cu toata oboseala noastra am ajuns in 5h 40min si nu in 7 ore conform unei harti. Dupa pozele de rigoare (cu aparatul lui Liviu, cu aparatul meu, cu camera ...) facute cu mainile inghetate, ca era foarte frig acolo sus desi rasarise soarele am plecat in partea opusa pentru a cobori pe Mweka Route, cea mai rapida. Tot coborasul, pana la Mweka Hut (3100m) l-am facut prin praf, la inceput praf cu grohotis (pana la Barafu Hut - 4600m) apoi numai praf. Mai jos de Barafu Hut a aparut vegetatie mai multa si diferita de cea de pe cealalta ruta. Am vazut si doi cameleoni. Drumul este frumos dar cu prea mult praf. Astazi am mers in total vreo 10 ore si jumatate. Ghidul nostru, desi are vreo 19 ani, a urcat pentru a 52 oara pe varf, iar fratele lui, bucatarul a urcat de peste 10 ori. La Mweka Hut ne-au felicitat si porterii pentru ca am reusit sa urcam pe varf. De fapt pe acel traseu nu prea e cale de intoarcere din cauza pantei. Totul a fost bine ca s-a terminat cu bine.


06.09.2000 - Am parasit devreme ultima tabara de pe Kili (Mweka Hut 3100m) si dupa aproape 2h am ajuns la poarta unde am primit diploma ca am ajuns pe Uhuru Peak.


Drumul pe care l-am facut cam in fuga (trebuia sa fim primii ca de obicei) a fost doar prin rain forest, deci foarte multa vegetatie si mult noroi. Am vazut si maimute dar erau prea departe pentru a le poza sau filma. La poarta am fost asteptati cu masina si ne-au dus intr-un orasel numit Moshi.

Asa s-a incheiat prima parte a expeditiei. Urmeaza vizita in cele 5 parcuri nationale, acasa la animalele salbatice. (n.r.:asteptam cu interes sa gazduim si aceasta poveste intr-un post viitor).

*toate fotografiile atasate celor 4 posturi legate de Tanzania apartin prietenei noastre Daniela careia ii multumim pentru ca ni le-a pus la dispozitie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu