duminică, 3 martie 2013

Thailanda - Hot & Spicy

Wow! Asta e cuvantul potrivit care rezuma pe foarte scurt ultimele 2 saptamani pe care le-am petrecut in tara zambetului.
Si, o, da, oamenii astia stiu cum sa iti umple sufletul de cele mai frumoase si pozitive sentimente cu un simplu suras.
In aceste 2 saptamani am crescut, am evoluat, am invatat multe, multe si ne-am imbogatit sufletul.
De la Bangkok-ul contrastelor, la calmul si incantatorul nord, la insulele din sud, Thailanda ofera o paleta larga de incantari pentru toate gusturile. Si aici vezi saracie lucie si lux laolalta, si aici intalnesti oameni care vor sa te amageasca, si aici ai aglomeratie si trafic si ilegalitati, dar toate astea fac parte din farmecul local, din autenticitatea si veridicitatea unui popor si trebuie sa te consideri extrem de castigat sa poti observa o natie cu bunele si relele sale.
Chiar daca nu am fost la faimoasele meciuri de box thailandez sau la spectacolele sustinute de ladyboys, chiar daca nu am stat la sedintele de masaj traditional, am trait si am simtit Thailanda in toata maretia sa. 
As incepe prin a aminti de placerile lumesti, respectiv mancarea si bautura. Inca din Bangkok am fost sfatuiti atat de localnici cat si de prietenii mai experimentati sa evitam mancarea de strada, destinata celor "antrenati". Cu toate astea, am testat o sumedenie de fructe minunate care se vand cam la fiecare colt de strada. Sucurile naturale, shake-urile si smoothie-urile din delicioasele fructe trebuie neaparat incercate si ele. 
Mancarea poate fi extrem de picanta pentru gustul nostru dar in zonele turistice nu este dificil sa gasesti ceva "normal". Cu toate astea, cei ce prefera mancarea hot and spicy au ajuns in locul potrivit. Carnea este in miniatura in farfurii iar legumele si condimentele guverneaza regatul mancarii traditionale. Fructele de mare se gasesc peste tot si sunt absolut delicioase.  Preturile variaza in functie de locatie si meniu dar in general sunt rezonabile fata de ceea ce ti se ofera.
Pentru noi au fost si alte cateva experiente total inedite, pe langa cele culinare, de la hranitul elefantilor, la mangaiatul tigrilor, la plimbarea cu pluta si cu caiacul sau dormitul cu o soparlita in camera si pana la faptul ca am ajuns pana in Laos si la granita Thailandei cu Birmania (Myanmar).
Mie una cel mai mult mi-a mers la suflet sa aflu cat mai multe despre budhismul thailandez si sincer m-am regasit in pacea din temple, am comunicat cu Budha si am primit binecutarea calugarilor, am crezut si am simtit ca cei de acolo. Cred ca doar in Tibet am mai simtit atata incarcatura pozitiva si am promis sa reproduc in viata mea de dupa Thailanda tot ce am invatat in cele 2 saptamani.
In plus, am luat cu noi parfumul si culoarea vibranta a florilor, ciripitul pasarilor, zumzetul albinelor, dulcele fructelor, aroma mancarii, ardoarea soarelui, linistea si zambetul acestui popor.

Si mai sunt multe de povestit si impartit, motiv pentru care promit ca acesta este abia primul dintre posturile dedicate acestei tari de vis.

Pe strada 1

Pe strada 2

Orhideea, o floare extrem de comuna

Pe canale

La piata plutitoare

Miau!

Hot & Spicy

Budha 1

Budha 2

Micut locuitor din Laos

O alta perspectiva

Longnecks

Un fel de Rai

Faith

Wisdom
Priveliste de pe balcon

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu