miercuri, 21 august 2013

Un altfel de noapte

Au trecut de mult vremurile in care ma astept seara la culcare sa dorm lemn 8 ore si sa ma trezesc dimineata odihnita. De fapt, daca dorm 6 ore si ma trezesc peste noapte doar o data, ma consider in grafic. Azi-noapte s-au aliniat planetele sa ne ofere putina diversitate.

K. s-a culcat pe la 10.30. Arinei i-am citit 2 pseudo-povesti (de fapt carti cu joculete si activitati pe baza carora mai mult discutam gen "Hello Kitty merge la scoala, dar eu n-o sa merg niciodata" sau "Mickey si Donald se duc cu masina la non-stop") si a adormit pe la 11.30. Eu am aruncat ultima privire la ceas la 00.28. Inainte insa, m-am uitat pe geam si am vazut luna plina. Mi-am zis: "Clar! Ori in noaptea asta prietena mea cucuvea care salasuieste intr-un pom de pe strada o sa ma cante de o sa ma termine de tot cu nervii, ori... Hm!! Orice e posibil."

A fost liniste pana la 4. :) Cand au inceput huhurezii sa se agite. Una bucata copil, mare evident, s-a trezit ca vrea apa. Plina de entuziasm si spirit de independenta, s-a dat jos din pat si a hotarat ca se duce sa isi ia singura. Eu am sarit ca am simtit-o, dar nedumerita in prima faza daca e sau nu caz de panica! Oricum, imi era clar ca un copil de 3 ani si jumatate somnoros + noapte + scara = risc crescut de dezastru. Ca ce altceva poti sa presimti intr-o noapte cu luna plina?? I-am explicat telegrafic ca ne exersam emanciparea pe timp de zi, am trimis-o in pat si am coborat dupa apa. Am venit cu un litru... sa fiu sigura ca nu mai cobor si a 2-a oara. Hm! Nu asta ar fi fost surpriza! In camera ma asteptau 2 bucati copii "treziti". Lighioana mica avea ochii maaaari si cu chef de joaca. M-am facut ca nu o vad, i-am dat lui A. apa, am impins-o usor cu capul pe perna si am fugit ca din pusca. Nici nu m-am asezat bine in pat ca...
"Beeeeeei!!!!"
Liniste!!!
"Beeeeeeei!!!!"
"Kati, culca-te!!!", ii zice sor-sa.
"Baaaaaaaa!!!"
"Kaaaaati!!! Culca-teeee!"... in soapta, dar clar.
Eh, si de aici... Ia-o pe-a mare si trimite-o in dormitor in locul tau... cu patura, papusa si sticla cu apa. Stai langa a mica cu "Shhhh!", mangaiat pe spate si "Hai, Kitty! Dormi!" A mare se intoarce dupa 5 minute... cu patura, papusa, sticla de apa: "nu dorm bine acolo! Da' sa stii ca eu am trezit-o cu scartaitu' meu de apa!". Urc-o in pat, spune-i sa doarma, ia-o pe ailalta si du-o in patul mare. Da-i o patura, o arunca. Pune-o pe burta (cum doarme ea cel mai bine), isi ridica dovleacu'! Dupa nici 5 minute vine si ailalta... cu patura, papusa si sticla cu apa. Se urca in pat... si amandoua il imping pe domnu' tati jos. Asta isi ia perna si pleaca... la un etaj diferenta spera sa fie suficient. A mare incepe ca vrea o lumina, a mica se enerveaza si incepe sa se miortaie, a mare si-a uitat perna in pat, eu ma duc sa i-o aduc, usa de la balcon e deschisa si vine curent, ma duc sa o inchid, a mica mai trage doua tipete, a mare ma trimite sa dorm pe "cealalta margine", a mica imi da un picior in fata... Si sunt calma, cuvant de cercetas!!! Dupa alte 10 minute de: " Mami, spune-i sa doarma!" "Ueaaaaahhhh!" "Incerc, mami!" "Mami, nu tace!" "UEEEEEEE!!" "Aud, mami!", a mare pleaca infranta in patul ei... cu patura, papusa si sticla cu apa... Iar eu ma duc sa ii duc perna pe care si-o pune pe burta ca cica a apucat-o durerea!

Si dupa a nu stiu cata debarcare, a mai durat o gramada ca nervoasa mica sa iasa din sevraj si sa se culce! Ne-a prins 5.30 dimineata. A dormit pana la 7 si s-a sculat iar ca ii era foame. Acum marturisesc motivul balamucului. I-am pus o manusa la mana sa nu isi mai suga degetul! N-am crezut ca poate reactiona atat de urat!! Degetul prin carpa nu i-a placut, iar cele 5 degete de la mana cealalta... nici nu i-a trecut prin cap sa aleaga vreunul. Drept pentru care s-a batut cu mine cum a stiut mai bine. Si eu cu ea! Ca si eu capoasa!!! Daca am luat-o pe drumul asta, pai nu i-am dat neam manusa jos!! Acum... om vedea... Lucreaza sa invete sa o scoata, sora-sa ma pandeste sa nu fiu atenta sa i-o scoata (cred ca, saraca are nervii zdruncinati ca si acum se resimte cu oboseala desi s-a trezit la 11!)... Iar capul de familie nu cred ca va fi de acord cu inca o noapte zbuciumata, mai ales ca maine e zi de munca. Ei 3, eu una! Oare cine-o castiga???

Asta ca tot mi se atarage mereu atentia ca sperii lumea!!! :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu