vineri, 25 octombrie 2013

Dezvoltare personala

Sau ce intelegem noi din notiunea asta...

"Ari, in afara de doamna Lia (dans) si doamna Adina (engleza) a mai venit vreo doamna noua la gradinita?"
"Da, sa stii ca a mai venit o doamna Adina." (N-o cheama Adina, probabil seamana oarecum cu ea.)
"Si ce ati facut cu ea?"
"Pai ne-am jucat. De-a micii bucatari si de-a comoara ascunsa."
"Si care ti-a placut mai mult."
"De-a bucatarii."
"Aha. Dar ce faceati?"
"Puneam boabe in paharul care era gol."
"Ce fel de boabe?"
"E, de fasole!"
"Interesant. Si celalalt joc?"
"Trebuia sa gasim comoara."
"Unde?"
"In nisip."
"Care nisip?"
"Era o cutie cu capac. Inchisa si deschisa. Si trebuia sa gasim pretele pretioase. Stai sa vezi. Mai intai eram eu. Am cautat, am cautat si am gasit doua prete."
"Ce culoare?"
"Gri-gri-gri. Toate erau gri!"
"Asa."
"Apoi a venit Ilinca. A cautat, a cautat si a gasit multe... una, doua, trei, patru."
"Super!"
"Apoi a venit Sofia. A cautat, a cautat pana n-a gasit nimic."
"Vai, le luaserati voi pe toate!"
"Nuuu... ca mai erau! Apoi bacadababra, a venit Maya. A gasit o piatra moava."
"Pai nu ai zis ca erau doar gri-gri-gri?"
"Da, dar era si una moava."
"Ok!"
"Apoi cu magia a venit Maria."
"Si?"
"Si in curand a cautat si ea. Si-apoi a venit Alex si a cautat si a cautat..."
"Si voi ce faceati in timp ce el cauta?"
"Stateam pe scaune."
"Si va uitati la el."
"Da... chiar!"
"Si gata?"
"Pai in curand a venit si Petu. Si mai era si Teo, da' n-a gasit nimic."
"De ce?"
"Pai n-a vrut sa caute!"
"E mai micutz Teo."
"Da. E mititel."
"Si cum s-a terminat jocul?"
"Pai a plecat doamna."

A plecat, corect! :) Iar eu am urmatoarele mentiuni:
- cand spunea ca a venit un copil, nu inseamna ca umblau de nebuni prin clasa si mai venea cate unul sa caute.  :))) Cred ca exprimarea corecta ar fi ca ii venea doar randul.
- am intrebat-o si a doua oara povestea... dupa o noapte de somn. Ordinea participantilor la joc a ramas aceeasi. :)
- "in curand" e ticul verbal al saptamanii. :)

Pe langa lectia propriu-zisa, am observat si mi s-a si spus ca ne dezvoltam pe doua planuri. Unu - ne place sa desenam...la modul ca, daca ar lasa-o educatoarea, ar desena in continuu... iar eu taman la Arte nu am inscris-o!!! :))) Si doi - povestim de zor... trebuie doar sa luam un start corespunzator:
"Ce-ai facut la gradinita azi?"
"A fost ziua lui Tudor. Si a venit si fratioara lui... pe care o cheama Miruna. Si-a zis ca ii sare dopul la sampanie... dar n-a sarit. Si sa stii ca nu mi-a placut... ca ustura."
"Cum ustura? Vrei sa spui ca face spuma si brobonele?"
"Nu, ma ustura asa la limba! N-am baut."
"Dar tort ai mancat?"
"Pai nu a adus! A adus bomboane! Rafaello!"
"Dar tie iti place ciocolata."
"E, e murdaroasa ciocolata."
"Deci ti-a placut."
"Daaaa."

In curand o sa-mi fie dor sa nu mai poceasca cuvinte, sa nu mai gandeasca inocent si sa spuna sincer oricui exact ceea ce gandeste. Chiar nu vreau sa creasca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu