joi, 21 noiembrie 2013

Haz de necaz

Aseara nu s-au aliniat planetele. Delooooc!! Ba chiar s-au pus de-a curmezisul! Si, din cate simt asa... extrasenzorial, continua sa fie ursuze si carcotase.

S-a declansat furtuna pe la 8 seara. De obicei incepe asa... din nimic. "Arina, hai sa mancam!" Si se aude sec:"Nu!". Eh, si de-acolo... bobul de mazare se face nuca de cocos, nuca se transforma in pepene... si ne rostogolim, ne rostogolim pana ajungem la o tornada care ia casa cu totul, o pune cu fundul in sus... si care, mai ales, ne face din oameni monstri artagosi si orgoliosi! Batalia caracterelor se da mai nou in 4! :)

Arina n-a mancat aseara. Am incercat sa o conving, a luat doua bucatele de peste si am declarat-o pe ea castigatoare. Apoi a facut dus, dar dupa ce a iesit din cada, a alergat jumatate de ora prin casa in fundul gol si cu bluza de pijama agatata doar de gat. Am rugat-o de trei ori sa o ajut sa se imbrace, apoi am renuntat. Am zis ca ii dau ei si setul asta... Inca aveam rabdare. Mai mocnita asa, dar rabdare.
Tazmaniana numaru' 2 tipa in scaunul ei de masa sa i se acorde atentie. Ca asa se cam intampla. Luptele se duc pe fronturi paralele si in directii opuse, sa fie pietrele de incercare cat mai solicitante. Am "balacit-o" si pe ea, i-am servit cina laptoasa si am dus-o sus la somn. N-a protestat si am cobrat linistita - invinsesem si eu intr-o privinta! Ei, as! Dupa 20 de minute, in timp ce spalam vasele, am auzit ceva ce nu mi-a convenit. Mai ca nu imi venea sa opresc apa ca sa aud mai bine... tot trageam speranta ca ma insel. Ei bine, nu! Chiar se auzeau tipete de lupta de la etaj. Am urcat, am linistit-o, am ramas cateva minute sa vad daca a fost un vis urat (desi presimteam ca nu!), am coborat... la 5 minute s-a zguduit etajul. Pai cand tipam, chiar tipam!!! Iar sus, iar mangaiat pe burtica si pe spate, iar coborat... A treia oara deja am luat-o cu totul!

La baie Arina se spala pe dinti. Si il teroriza pe taica-su:"Nu voiam periuta asta! Vezi ca pasta asta ma ustura! Si apa e prea fierbinte, incalzeste-o!" Picatura chinezeasca in stare sa te faca la psihic cu zambetul pe buze! Spalatul pe dinti dureaza 10 minute - 1 de frecat, restul de negociat. Daca nu iese asta cea mai buna negociatoare pe o raza de macar 200 km, inseamna ca n-am invatat nimic de la viata!
Termina familionul de spalat pe dinti, fac si eu un dus ultra-mega-rapid... ne mutam sus in dormitoare. Eu incerc sa tin Tazmaniana mica in pat cu lumina stinsa... ea se ridica si tot incearca sa sara peste mine. In camera cealalta se citeste povestea cam asa:"Si printesa il convinse pe print..." "Stai ca nu vad!!! Da cartea mai asa!" "Ajunsera la castel si dragonul..." "Mai bine citesti pe-aia cu Alba ca Zapada!" "Aurora incerca sa il linisteasca pe Cronti..." "N-ar fi mai bine sa ma duc si eu la mami in patul mare?" "Nu! Terminam povestea si te culci!" "Ma duc doar sa ii spun ceva lui Kitty!" Intre timp Kitty, ajunsa pe parchet, o ia in 4 labe spre camera ei. Se intalnesc pe hol, in fata oglinzii. Au un schimb de replici, indescifrabil din ambele parti... si o iau inapoi, fiecare de unde a venit. Eu si tati facem schimb. Eu o invelesc pe cea mare, chem spiridusul la geam sa vada ca nu doarme, ea se ridica in fund:"Nu vezi ca nu vine somnul??? Nu vezi???" In camera cealalta se aud pumnisori in usa inchisa - cineva incearca sa evadeze! Pana la urma galagioasa junioara e dusa jos sa se desfasoare. Cea mare adoarme dupa vreun sfert de ora... deja spre 11.
In ultima faza doi adulti tantalai se chinuie sa adoarma o mogaldeata de 9 luni si jumatate. Care tipa, protesteaza, se ridica in picioare, da cu manutele. Am plimbat-o in brate, am pus-o pe canapea, am asezat-o pe burta si pe spate... A supt degetul de la subtiat... a adormit dupa vreo alte 45 de minute.

E atat de haios sa vezi ochisorii facandu-se din ce in ce mai mici, capul cazand de somn si, cand crezi ca cedeaza, sa auzi strigatul de "O luam de la capat!". Si e si mai haios sa te intinzi in pat spunandu-ti:"Repede, repede!! Doamne, sa nu se trezeasca!!!" S-a trezit... la 2 si jumatate... Alte ture cu ea in brate prin camera, alte mangaieri pe burtica... Motivul e clar - curge nasul, nu respira bine, mai si tuseste... He-he!! Urmatoarele 2-3 zile se anunta promitatoare. Pai era cazul... dupa vreo 5-6 saptamani de "fara raceala"... Tragem aer in piept si gandim:"Calm! Cu rabdare! E un episod! Trece! Facem schema de siropuri si picaturi, ce dam, cand dam... Inca nu mergem la doctor, incercam sa ne descurcam. Nu dormim bine sau mult, mai facem o cafea in plus, ne mai autostimulam si cu niste ciocolata. Nu ne da pe noi gata o raceala!"

E ceva comun, obisnuit la noi! Doamnele insarcinate sa nu se sperie! Iar cele care asteapta al 2-lea copil sa ma ignore complet. Noi suntem mai haotici, asa! In general nu se intampla asta! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu