marți, 19 noiembrie 2013

Nume

Se spune ca numele sunt predestinate. Unii mai spun si ca, daca iti analizezi numele numerologic, vezi cum esti, ce ti se poate intampla, care iti e destinul etc. N-am avut si nu am curajul sa fac asta pentru nimeni. Nici nu vreau sa stiu pentru ca sunt convinsa ca cineva acolo sus are grija de noi si o sa faca in asa fel incat sa ne fie bine. 

Nu stiu sa povestesc pas cu pas cum am ales numele fetelor. Poate chiar sunt predestinate. Am vrut sa fie speciale... altfel, mai rare, sa imi placa cum suna si sa aiba conotatii pozitive. Am ales cate doua pentru fiecare pentru ca am vrut neaparat si cate un nume sfant... iar astea au fost foarte simplu de ales. Daca pentru Arina nu am avut pe nimeni in fata ochilor, iar pentru Katerina o singura persoana, am ales Maria si Ioana si pentru ca prenumele astea sunt legate de multe persoane dragi mie. As minti sa nu recunosc ca am evitat anumite nume si pentru ca le purtau deja persoane mai putin simpatice memoriei mele... sau pentru ca erau deja peste tot folosite. Dar, repet, 90% ce am gandit prima data, ce m-a atras in primul rand, oricat m-am invartit in jurul cozii, tot aia am ales.
Nu prea au fost oameni curiosi sa stie ce inseamna Maria sau Ioana. :)))) Cu celelalte doua insa... lucrurile stau cam asa:

Arina... l-am ales cu ani in urma. Multi ani! Nici nu mai stiu la cine l-am auzit mai intai... cred ca eram in generala. Dar am stiut mereu ca o sa il folosesc. M-am invartit, am facut liste, m-am gandit la variante... si tot la el am ramas. Ma mai intreaba lumea ce inseamna. Pai am urmatoarele explicatii:
- e o varianta slava a numelui Irina... si cum tata si-a dorit mereu o fata care sa poarte numele asta... a doua dupa mine... :)) In slava inseamna pace. Arina mea e un uragan, dar asta e alta poveste. :))
- e nume unguresc si inseamna aur.
- mai apare si la japonezi... daca ma iau dupa Wikipedia... dar nu stiu ce inseamna.
Cert e ca exista si vreo 3-4 "un fel de" celebritati cu numele asta... si sunt personaje sportivo-artistice. Deocamdata se potriveste latura asta. :))
Iar cireasa de pe tort... e "pomul" meu la feminin. Si de-asta o serbez si de Florii. 
Din toate astea a contat prima explicatie atunci cand am ales numele. Si faptul ca mie mi-a ramas imprimat pe creier cu ani in urma... ca o bucatica rupta din numele meu, daca vreti.

Katerina... cu variante (Aikaterini, Katherine, Catherine, Ecaterina) exista si in rusa sau bulgara, dar si pe la englezi. Eu l-am luat si il iau de grec... Cu semnificatia de pur. Ca altfel... cica variante a la Wikipedia:
Katheryn, Kathryn, Katharyn, Katherin, Catharine, Cathryn, Katheryne, Catherine, Katharine, Katharina, Katrin, Kare, Karina. Iar formule de alint: Kate, Kath, Cath, Cate, Cat, Kathy, Kathie, Kathi, Katey, Katy, Kay, Kat, Katya, Katyusha, Katie, Kati, Kaki, Kit, Kitty, Kaity, Kasia, Cathy, Kaká, Kah...
Pffff! Eu ii zic Kitty sau Kate... si da, o serbez de sf. Ecaterina care e pe 25 noiembrie. :) Desi, cum ziceam, noua ne-a placut ca are origini grecesti. Si cum noi avem o slabiciune pentru greci... (Ups! Azi jucam cu Grecia?? :)) Singura problema e ca multa lume scrie "C" in loc de "K"... si va avea ceva de tras pe tema asta... Sper sa nu se supere prea tare cand va creste. 

Cam asta. Am ales bine sau???? :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu